Skip to content

Test av vibrasjonsplate.

16/03/2010

Til vanlig så trener jeg på en annen treningskjede så der er alltid morsomt å trene andre steder når man først har muligheten til det, og så får man se hvilke treningsalternativer det senteret har. Tidligere vinter var jeg på venninnebesøk i Larvik, og der fikk jeg testet trening på vibrasjonsplateSPENST i Larvik.

Jeg har alltid ledd litt når folk fortelle meg at de har trent på vibrasjonsplate. Det skal visst være SÅÅÅ bra og du får trent HELE kroppen. Ja vel sier jeg- så ler jeg innvendig. Denne jenta vet hva ordentlig styrke og kondisjonstrening er- det finnes INGEN lette utveier!

Etter å ha prøvd vibrasjonstrening så lover jeg å ALDRI le mer av de som bruker det som trening.

For de av dere som ikke vet hva det er, så er vibrasjonstrening et apparat du står på mens platen du står på vibrerer. Du kan velge hastighet og styrke på vibrasjonen og så utfører man øvelser på den. For eksempel knebøy, sittups, armhevninger osv.

Første øvelse jeg prøvde var å stå i knebøy i 3×1 minutt. Et minutt høres ikke lenge ut, men allerede da det var 30sekunder igjen begynte jeg å merke det. Kroppen bruker alle musklene for å finne balansen på brettet mens man statisk trener muskelgrupper. Ikke bare ble jeg svett, men man merker at musklene får gjennomgå. Jeg var igjennom 4-5 øvelser på overkropp, bein, mage og rumpe og ble veldig fornøyd med treningen.

Jeg vil nok ikke si at dette er en erstatning for vanlig styrketrening, men det er et KJEMPEgodt suplement til treningen for variasjon og la kroppen trene på andre måter.

Hvis det er flere av dere som har prøvd denne form for trening så vil vi gjerne høre fra dere- legg igjen en kommentar eller send oss en mail; t.glede@gmail.com


Hilsen,

Anne-Marie
for

TreningsGlede

t.glede@gmail.com
http://www.treningsglede.com
http://twitter.com/TreningsGlede

————————————————————
Husk at det er ikke hvor ofte du trener det kommer an på, det er hva du gjør når du først trener!

One Comment leave one →
  1. GuroRB permalink
    16/03/2010 10:02 pm

    Hehe hell yes, det er bra trening! Og gøy!

Legg igjen en kommentar

Følg meg

Få nye innlegg levert til din innboks.

